parsianika.com - LOGO

پاسپورت اسپانیا، قوی ترین پاسپورت دنیا به گزارش یورونیوز

پاسپورت اسپانیا همیشه جز ۵ رتبه برتر فهرست جهانی بوده است اما خبر خوب اینکه در ۲۰  دسامبر ۲۰۲۳ ، پاسپورت اسپانیا از سنگاپور که در ماه اکتبر رتبه برتر در لیست جهانی هنلی را داشت، پیشی گرفت و هم اکنون اسپانیا قدرتمندترین پاسپورت جهان را دارد. بر این اساس کسانی که پاسپورت اسپانیا را دارند می توانند آزادانه بدون محدودیت های ویزا به ۱۶۰ کشور سفر کنند.

علاوه بر این امتیاز مثبت دیگر برای دارندگان این پاسپورت این است که آنها میتوانند تنها با در دست داشتن کارت شناسایی تحت نظارت اتحادیه اروپا به خیلی از مکان ها سفر کنند.

بعد از سنگاپور، آلمان در جایگاه سوم قرار دارد و پس از آن ایتالیا، فرانسه، هلند، فنلاند، سوئد، نروژ، دانمارک، چک، پرتغال، مجارستان و لوکزامبورگ قرار دارند. ژاپن در جایگاه پانزدهم، تنها کشور غیر اروپایی است که در لیست ۲۰ کشور برتر از لحاظ پاسپورت قرار گرفته است. اتریش در جایگاه شانزدهم و پس از آن سوئیس، بلژیک، ایرلند و لهستان قرار دارند.

این در حالی ست که در سال ۲۰۲۳، ایران کماکان رتبه ۹۳ را در لیست به خود اختصاص داده و تنها امکان سفر به ۴۴ کشور دنیا بدون ویزا برای شهروندان ایرانی محیاست، لذا همچنان جز ضعیف ترین پاسپورت های دنیا محسوب میشود.

منتشرشده در: دی ۱۹ام, ۱۴۰۲دسته بندی ها: اخبار

این خبر را با دیگران به اشتراک بگذارید!

عنوان

Go to Top