parsianika.com - LOGO

احتمال حذف ویزای طلایی اسپانیا

سانچز رئیس دولت اسپانیا اعلام کرد، ویزای طلایی برای خارجی ها (ویزای اقامت بر اساس سرمایه‌گذاری مسکن) جهت خرید خانه را حذف خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد، بیشترین درخواست‌ برای تابعیت در پایتخت‌ها صورت می‌گیرد که معمولا بازار در این مناطق تحت فشار بیشتری است. او افزوده است: “ما نمی‌خواهیم یک مدل سرمایه‌گذاری سوداگرانه داشته باشیم.”

ویزای طلایی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات از سال ۲۰۱۳ تصویب شد، که رایج ترین نوع ویزا در اسپانیاست و علاوه بر اجازه اقامت، مجوز الحاق خانواده را نیز ممکن میسازد.

طبق گفته سانچز از هر ۱۰۰ ویزا که از طریق این روش قانونی اخذ می شود، ۹۴ ویزا به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات مرتبط است و بیشتر در شهرهایی مانند بارسلونا، مادرید، مالاگا، آلیکانته، والنسیا یا پالما مایورکا متمرکز شده است.

رهبر سوسیالیست ها گفت: این شهرها با بازار مسکن شدیدا تحت فشار روبرو هستند، جایی که یافتن مسکن مناسب برای کسانی که در آنها زندگی و کار می کنند و هر روز مالیات خود را پرداخت می کنند تقریبا غیرممکن است. این نوع سیاست گذاری برای سرمایه گذاری روشی است که ما را به فاجعه می‌کشاند و در نتیجه آن شاهد عدم دسترسی بسیاری از جوانان و خانواده‌ها به مسکن را خواهیم بود.

سانچز گفت: روی مسکن در کشور ما سرمایه گذاری کنید. ما قصد داریم روند حذف اعطای ویزای طلایی را که اجازه اقامت در اسپانیا را با حداقل نیم میلیون یورو سرمایه گذاری در مسکن را، ممکن میسازد، آغاز کنیم. قرار است اقدامات لازم را انجام دهیم تا تضمین کنیم که مسکن یک حق است و صرفا یک تجارت نیست.

سانچز تاکید کرده است که اولویت دولت در این مجلس قانونگذاری تضمین دسترسی به مسکن ارزان قیمت، پاسخگویی به شهروندان است، به طوری که هیچ شهروندی مجبور نباشد بیش از ۳۰ درصد از درآمد خود را برای داشتن خانه ای مناسب و با کیفیت اختصاص دهد.

منتشرشده در: فروردین ۲۷ام, ۱۴۰۳دسته بندی ها: اخبار

این خبر را با دیگران به اشتراک بگذارید!

عنوان

Go to Top